2025-09-04 07:00Прессъобщение

НОВА ГАМА СИЛОВИ АГРЕГАТИ ЗА DUSTER И BIGSTER: С ХИБРИДНО ЗАДВИЖВАНЕ, LPG, 4X4 И АВТОМАТИЧНА ТРАНСМИСИЯ

Bigster

Dacia представя напълно нов силов агретат hybrid-G 150 4x4:

    • Хибриден, с до 60% шофиране в изцяло електрически режим в града;
    • Двугоривен силов агрегат на бензин / LPG с два резервоара по 50 литра всеки, за пробег до 1500 км по WLTP и 30% по-ниски експлоатационни разходи;
    • Задвижване на всички колела от задно разположен електромотор, съчетан с иновативна 2-степенна скоростна кутия с изключващ се съединител;
    • Отзивчива 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител;
  • До края на годината двигателят hybrid-G 150 4x4 ще бъде наличен за поръчка за Duster и Bigster;
  • Duster също обновява своята гама силови агрегати: hybrid 155 и mild hybrid 140 скоро ще отворят поръчки, а новият двигател Eco-G 120 се очаква да бъде  наличен за поръчки до края на годината. 

DUSTER И BIGSTER СЕ СДОБИВАТ С НОВ УЛТРАГЪВКАВ СИЛОВ АГРЕГАТ: HYBRID G 150 4X4

Dacia надгражда гамата силови агрегати за Duster и Bigster с hybrid-G 150 4x4, наличен и за двата модела.

Комбинацията от хибридна технология, двугоривен агрегат и задвижване на всички колела се внедрява за първи път в света.

Този двугоривен хибриден агрегат 4x4, работещ и с пропан-бутан (LPG), е ефективен, гъвкав и лесен за шофиране. Комбинира 1,2-литров двигател 48V mild-hybrid с мощност 103 кВт на предния мост с електрически мотор с пикова мощност 23 кВт (31 к.с.) на задния мост. Предоставя максимална мощност 113 кВт (154 к.с.) с въртящ момент 230 Нм за двигателя с вътрешно горене и до 87 Нм за електромотора.

Двигателят с вътрешно горене е съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия с двоен съединител и пера на волана, а електрическият мотор – с 2-степенна скоростна кутия с изключващ се заден мост.

Двустепенната скоростна кутия с разположения отзад електрически мотор 48V се прилага за първи път в света. Осигурявайки висок въртящ момент към колелата при ниски обороти на първа предавка за максимални офроуд възможности, тази иновативна технология може да се използва и до 140 км/ч за постигане на мощност, електрическо задвижване, моторна спирачка и офроуд производителност при използване на втора предавка. Неутралната позиция (изключен съединител) елиминира загубите от триене на пътя за по-нисък разход на гориво в режим 2WD, например при постоянна скорост на автомобила по магистрала.

Предавките на скоростната кутия с двоен съединител могат да се сменят с пера за превключване на волана – за първи път при Dacia. Тази функция е особено полезна при офроуд, теглене и шофиране в планината.

С електрическия мотор, свързан към задните колела, и самозареждащата се по време на забавяне и спиране литиево-йонна батерия 48V, с капацитет 0,84 кВтч, силовият агрегат често може да работи в електрически режим. В градски цикъл Duster и Bigster hybrid-G 150 4x4 могат да останат в електрически режим до 60% от времето за шофиране.

Уникален на пазара, този 4x4 двугоривен хибриден агрегат се възползва от достъпната цена на  на пропан-бутана и осигурява значителни икономии. Тази технология намалява експлоатационните разходи с 30% и емисиите на CO2 с 20 г, в сравнение с настоящото предложение за двигател mild hybrid 130 4x4.

Със своите два 50-литрови резервоара за гориво, един за бензин и един за пропан-бутан, Duster гарантира пробег до 1500 км (WLTP цикъл) без презареждане.

Силовият агрегат 48V mild hybrid оптимизира разхода на гориво, като средно възлиза на едва 7,1* - 7,2** л/100 км (пропан-бутан) и 5,5* - 5,6** л/100 км (бензин). Емисиите на CO2 са съответно 116* - 118** г/км (пропан-бутан) и 124* - 126* г/км (бензин).

С разположен отзад електрически мотор, задвижването на всички колела предлага редица предимства:

  • две предавателни числа за оптимизиране на условията на шофиране в режим 4x4 до 140 км/ч
  • изключващ се заден мост за намалено триене и следователно по-нисък разход на гориво и емисии на CO2
  • въртящ момент, наличен незабавно, щом се установи загуба на сцепление
  • подобрена управляемост на пътя и извън него.

С тези силови агрегати Duster и Bigster разполагат с шест режима на шофиране за всички ситуации:

  • Auto, при който автомобилът автоматично превключва между режими 4x2 и 4x4
  • Eco за максимални икономии, с превключване в режим 4x4 в случай на загуба на сцепление
  • Snow, за по-безопасно шофиране в режим 4x4 по хлъзгави пътища
  • Mud / Sand за постоянно оптимизирано 4x4 задвижване по нестабилни повърхности
  • Lock за шофиране извън пътя по неравен терен при ниска скорост
  • Hill Descent Control - Контрол на спускането по наклон за контрол върху волана и стабилизиране на скоростта на автомобила при шофиране надолу със скорост между 3 и 30 км/ч.

Hybrid-G 150 4x4 поддържа офроуд възможностите на Duster и Bigster, като същевременно осигурява подобрена управляемост с автоматичната скоростна кутия и разположения отзад електрически мотор.

Новият силов агрегат ще бъде наличен за Duster и Bigster до края на годината.

* Duster (в процес на сертифициране)

**Bigster (в процес на сертифициране)

НОВИ СИЛОВИ АГРЕГАТИ ЗА DUSTER

Duster обновява гамата си от силови агрегати, като предоставя повече мощност и управляемост и същевременно остава ценово достъпен.

  • Hybrid 155 ще замени hybrid 140
  • Mild hybrid 140 ще замени mild hybrid 130
  • Eco-G 120 ще замени Eco-G 100

Duster ще се предлага с избор от четири силови агрегата, включително hybrid-G 150 4x4, всички отговарящи на стандарта EU6e-bis.

Duster hybrid 155. След Bigster вече и Duster ще се предлага с новия силов агрегат hybrid 155. Той съчетава 4-цилиндров бензинов двигател с мощност 109 к.с., два електрически мотора (мотор с мощност 50 к.с. и високоволтов стартер/генератор), батерия с капацитет 1,4 кВтч (230V) и автоматична електрическа скоростна кутия. Той има четири предавки за двигателя с вътрешно горене и още две за електрическите мотори. Тази комбинирана технология е възможна благодарение на липсата на съединител.

Функцията за регенеративно спиране работи заедно с батерията, с висок капацитет за рекуперация на енергията, и с ефективната автоматична скоростна кутия, позволявайки на Duster да остане в електрически режим до 80% от времето в града. Освен това автомобилът винаги стартира в електрически режим.

С hybrid 155, Duster постига разход на гориво в комбиниран цикъл от едва 4,6 литра/100 км, 8% по-нисък спрямо hybrid 140, с CO2 емисии от само 105 г/км (-7 г/км в сравнение с hybrid 140).

Duster mild hybrid 140. Това първо ниво на електрификация съчетава 1,2-литров 3-цилиндров бензинов турбо двигател от ново поколение, базиран на цикъла на Милър (оптимизирана ефективност и намалени загуби от помпата) със система 48V mild hybrid и 6-степенна механична скоростна кутия.

Хибридната система поддържа двигателя с вътрешно горене по време на фазите на стартиране и ускоряване, като оптимизира удоволствието от шофирането и намалява средния разход на гориво (5,4 л/100 км) и емисиите на CO2 (122 г/км) с около 10% в сравнение с ДВГ с еквивалентна мощност. Рекуперативното спиране презарежда батерията с капацитет 0,8 кВтч като част от процес, който е напълно прозрачен за водача.

Duster Eco-G 120. Duster ще бъде наличен с по-мощна версия на пропан-бутан (+20 к.с.), насочена към клиенти, търсещи повече гъвкавост от силов агрегат с оптимизирани експлоатационни разходи. Безспорният лидер в Европа при автомобилите, работещи с пропан-бутан (LPG), Dacia е единственият производител, който предлага двугоривни агрегати на бензин/LPG за всички свои модели с двигатели с вътрешно горене. Когато работи с LPG, новият Duster Eco-G 120 отделя средно с 10% по-малко CO2 от сравним бензинов двигател. Той осигурява пробег до 1380 км с двата резервоара за гориво с общ капацитет от 100 литра: 50 литра за бензин и 50 литра за пропан-бутан. Резервоарите са разположени под пода на багажника, за да се избегне намаляване на товарното пространство. Функция на таблото позволява бързо и плавно превключване от един тип гориво към друг.

НОВО НИВО НА ОБОРУДВАНЕ ЗА DUSTER

Едновременно с лансирането на пазара на тези нови силови агрегати, Duster получава нов облик на интериора с ексклузивна тапицерия и декоративни елементи при ниво на оборудване Journey. Седалката на водача вече включва регулиране на лумбалната опора.

Ниво на оборудване Extreme ще включва нови черни алуминиеви джанти.

С хибридните силови агрегати и двете нива на оборудване вече се предлагат с адаптивен круиз контрол като стандартно оборудване в Journey и допълнително при Extreme.



За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева