2025-05-24 15:50Прессъобщение

ПОДИУМ ЗА DACIA SANDRIDERS В ЮЖНА АФРИКА

Dacia Sandriders

Отборът на Dacia Sandriders празнува втория си подиум за сезона в Световния рали-рейд шампионат на FIA и трети в рамките на четири участия, благодарение на второто място на Себастиaн Льоб и Фабиан Луркуин на рали „Сафари“ в Южна Африка.

В съботния следобед (24 май) в Сън Сити имаше двоен повод за радост, тъй като Насер Ал-Атия и Едуар Буланже спечелиха втората си етапна победа в Световния рали-рейд шампионат на FIA (W2RC). В четвъртък те дадоха и най-бързото време в етап три от надпреварата.

Имайки само три W2RC кръга в пустинята зад гърба си, след дебюта си през октомври миналата година, отборът на Dacia Sandriders с двата автомобила Sandriders, задвижвани с устойчиво гориво, беше подложен на изпитание на различни терени - от савана до черен път и планински участъци. Той издържа този тежък тест с отличие, като завърши на второ и десето място в генералното класиране, за да остане в борбата за титлите на W2RC при пилотите, навигаторите и производителите.

След три кръга на W2RC Насер Ал-Атия и Едуар Буланже имат 20 точки преднина във временното класиране при пилотите и навигаторите с общо 114 точки. Себастиан Льоб и Фабиан Луркуин са девети с 40 точки, а Dacia Sandriders са втори в класирането на производителите с 206 точки.

Как се разви битката за победата в последния етап

В надпреварата за победата в южноафриканско  рали "Сафари", Себастиан Льоб в петък завърши четвъртия етап на 1:05 мин. зад местния герой Хенк Латеган. Разликата бе намалена на 39 секунди след като официалните лица коригираха времената на 2,5-километровата отсечка след спорна бележка в пътната книга.

След като завърши на второ място в първото участие на Dacia Sandriders в Рали Мароко през октомври миналата година, французинът Себастиан Льоб изоставаше на 43 секунди от Хенк Латеган на контролния пункт на 14-ия километър. Той успя да намали разликата до 36 секунди след 37-ия километър, но Латеган си върна лидерството с 1:03 мин. на 58-ия километър. Въпреки че Льоб успя да намали преднината на Латеган до 54 секунди след 96 километра, в крайна сметка той завърши втори след пет дни на напрегнато състезание през 1197 километра. Разликата между първите двама в класирането бе само 1:39 мин. 

Междувременно Насер Ал-Атия преодоля заплахата от страна на пилота на Ford Raptor Карлос Сайнц и спечели петия етап, 45-и в кариерата си във W2RC и осми за Dacia Sandriders. Катарецът пресече финалната линия с комфортна преднина от 1:56 мин. пред Лукас Мораес (Toyota) в етапното класиране.

Той можеше да се бори за победа в генералното класиране, ако не беше получил 17-минутно наказание за неволно пропускане на две контроли по-рано в състезанието.

"Това е добър резултат за Dacia Sandriders", заяви мениджърът на отбора на Dacia Sandriders Тифани Иснар. "Постигнахме целта си да спечелим точки в шампионата на производителите и да запазим лидерството си в шампионата на пилотите. За първи път участвахме в Южна Африка и теренът беше труден, напълно различен от този, който сме изпитвали досега. Постигнахме добър резултат и сме щастливи, че със Себастиан сме втори, а с Насер натрупахме повече точки. Със сигурност можехме да сме в по-добро спортно положение, ако бяхме завършили първи и втори, но това е едва третият кръг от сезона. Сега се връщаме  с повече опит в актива си. Това е добър резултат и аз наистина се гордея с отбора."


Теми: Dakar

За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева