2025-05-13 12:10Прессъобщение

DACIA SANDRIDERS СА ГОТОВИ ЗА ПЪРВОТО СИ САФАРИ В ЮЖНА АФРИКА

Al Atiyah

  • Сън Сити за първи път е домакин на Световния рали-рейд шампионат на FIA 
  • Ал-Атия/Буланже и Льоб/Луркуин ще се впуснат в ново африканско приключение

Dacia Sandriders продължават да преследват успех в Световния рали-рейд шампионат на FIA, който продължава с първото значимо за W2RC южноафриканско рали „Сафари“, което ще се проведе от 18 до 24 май.

Третият кръг от сезон 2025 бележи дебюта на W2RC в Южна Африка, но и завръщане на африканския континент, където Dacia Sandriders отпразнуваха дебютна победа на решаващото за сезона рали Мароко през октомври миналата година.

Dacia Sandriders пристигат в Сън Сити - началната точка на това дългоочаквано събитие на W2RC, с нова победа тази от Пустинното предизвикателство в Абу Даби през февруари, когато Насер Ал-Атия и Едуар Буланже завоюваха първото място със своята Dacia Sandrider след петте изтощителни дни на състезанието в пустинята.

Резултатът в Близкия изток издигна катареца Ал-Атия на първо място във временното класиране на пилотите във W2RC, а французинът Буланже е начело на навигаторите след два кръга. Dacia Sandriders се придвижват на второ място в класирането на производителите.

Участието в Южноафриканското рали „Сафари“ е първо за отбора, който досега е участвал само в състезания в пустинята.Този нов формат, съчетаващ чакъл и черни пътища, открита савана, гъсти храсти и планински участъци, представлява ключов етап от напредъка на Dacia Sandriders и откриването на най-трудната дисциплина в моторните спортове – предизвикателство, което екипът няма търпение да изпита и преодолее. 

Тази нова конфигурация оказва влияние върху похода към състезанието, покриващо разстояние от 2759 километра. Ръководителят на отбора Тифани Иснард обясни: „Наистина нямаме търпение да опознаем това ново събитие в Световния рали-рейд шампионат. Работим усилено, за да се подготвим за Южноафриканското рали „Сафари“, което има съвсем различен профил от тези, които сме изпитали досега. Тъй като не сме се състезавали в Южна Африка преди и ще тестваме в страната само няколко дни преди старта, подхождаме към това рали с голяма доза смирение. Ще бъдем на терена на отбора на Toyota и знаем, че те отново ще бъдат много силни. Във всеки случай, целта ще бъде да запазим позицията на Насер и Едуар в шампионата на пилотите и навигаторите, а също и да затвърдим позицията си в шампионата на производителите. Преди всичко, ние се отправяме към Южна Африка с цел да натрупаме важен опит и познания за този тип терен, като доведем двата ни автомобила Dacia Sandrider до финала.“

Маршрутът на Южноафриканското рали „Сафари“ накратко

Базирано в Сън Сити, на 140 километра северозападно от Йоханесбург, Южноафриканското рали „Сафари“ започва с 25-километров пролог в понеделник, 19 май. Етап 1, кръгов етап югозападно от бивака Сън Сити, следва във вторник, 20 май, с маршрут за време от 285 километра и общо разстояние от 571 километра. Етап 2, още по на югозапад от Сън Сити, в сряда, 21 май, бележи първата част от маратонския етап, като екипажите ще изминат 418 километра, за да достигнат до нощния Маратонски лагер. Южноафриканското рали „Сафари“ се възобновява в четвъртък, 22 май, с втората част от маратонския етап, етап 3, който обхваща още 537 километра. Етап 4, който се провежда близо до границата на Южна Африка с Ботсвана в петък, 23 май, е друг кръгов етап, започващ и завършващ в Сън Сити. Той добавя 698 километра към общото разстояние на събитието. Решаващият етап 5 в събота, 24 май, разположен на кратко разстояние от Сън Сити, е с дължина 290 километра, от които 218 километра са за време (включително осем километра от Power Selective Section - смесица от черни пътища и прекосяване на реки). Въпреки че сухите условия са норма през май в северозападна Южна Африка, възможността за лек дъжд остава, докато температурата на околната среда варира от пет градуса по Целзий сутрин и през нощта до 26 градуса по Целзий през деня.

Как Dacia Sandriders се подготвиха за своето южноафриканско приключение

Техническият директор Филип Дунабин обясни как състезателите на Dacia Sandrider в категорията Ultimate са се подготвили за предизвикателството на Южноафриканското рали „Сафари“.

„Имаме малко информация за събитието, но знаем, че ще има разнообразен терен и места с надвиснала растителност, която може да счупи каросерията и предното стъкло. Съществува и риск от прекосяване на вода, където водата може да бъде доста дълбока, ако вали обилно.

Добавихме защитни елементи в предната част, за да предпазим предното стъкло и да предотвратим попадането на клони между покрива и колоните.

Направихме модификации в задната част на предните калници, за да ограничим повредите от растителност - проблем, който имахме в началото на Дакар.

Добавихме и нова система за всмукване на въздух, с разширение от двете страни на предното стъкло. Той ще се изкачва по колоната на предното стъкло и ще подава въздух през задната част на калника към кутията на въздушния филтър, която се намира точно под задната част на предния капак.

В задната част премахнахме багажника и възприехме по-елегантен дизайн, който е верен на стила на Dacia.

Тъй като етапите се провеждат между 1000 и 1500 метра над морското равнище, направихме редица модификации в настройките на двигателя, за да сме сигурни, че работим с максимална мощност във всички етапи.

От гледна точка на надеждността подсилихме надлъжните трансмисионни валове, водещи към предния мост, с някои нови части, подобрени размери и подобрени толеранси.“ 

КЛЮЧОВИ ЦИТАТИ

НАСЕР АЛ-АТИЯ (КАТАР), ПИЛОТ, DACIA SANDRIDERS

„Въпреки че теренът е нов за Dacia Sandrider, стартираме Южноафриканското рали „Сафари“ с увереност, защото екипът свърши много добра работа, за да се подготви за това събитие, което знаем, че няма да е лесно. След победата ни в Пустинното предизвикателство в Абу Даби през февруари, аз и Едуар водим в шампионата, така че най-важната цел ще бъде да запазим позициите си в средата на сезона. Вълнувам съм да изпитам това ново събитие, след като преди няколко години тествах за друг производител в страната. Искам също да покажа, че представянето на Dacia Sandrider е силно не само в пустинята, но и на смесения терен, който можем да очакваме в Южна Африка.“

СЕБАСТИАН ЛЬОБ (ФРАНЦИЯ), ПИЛОТ, DACIA SANDRIDERS

„Бил съм в Южна Африка веднъж преди за Световния рали-крос шампионат, но очевидно това няма да ми помогне много по отношение на опита. От това, което видях, както беше и в Кения, когато се състезавах в Световния рали шампионат, ще се сблъскаме с неравни повърхности и предизвикателен терен. Целта за мен е ясна: след като не успях да завърша първите две състезания от сезона, искам да стигна до края в Южна Африка. В същото време искам да повторя представянето ни в Близкия изток, но да избегна грешките, които ни спряха в първия и втория кръг. Както винаги в W2RC, нивото на състезанието ще бъде високо. Въпреки че за мен това е мисия на откритията, много от екипажите са участвали в това събитие преди, което само ще направи нещата още по-предизвикателни. Но ако успеем да завършим събитието, това вече ще представлява добър резултат за нас.“

ЕКИПИ НА DACIA SANDRIDERS ЗА ЮЖНОАФРИКАНСКОТО РАЛИ „САФАРИ“

#200: Насер Ал-Атия (QAT)/Едуар Буланже (FRA)

#219: Себастиан Льоб (FRA)/Фабиан Луркуин (BEL)

ЮЖНОАФРИКАНСКОТО РАЛИ „САФАРИ“: ГОЛЯМОТО ЧИСЛО

2759: Встъпителното южноафриканско рали „Сафари“ включва общо разстояние от 2759 километра.


Теми: Dakar

За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева