2025-01-10 10:00Прессъобщение

DACIA SANDRIDERS В БИТКАТА ЗА ПОДИУМ НА РАЛИ ДАКАР

Al_Atiyah_Boulanger

Dacia Sandriders ще започне втората седмица на Рали Дакар в пълна готовност за предстоящото тежко предизвикателство.

Участвайки за първи път в изключително трудното състезание от Световния рали-рейд шампионат на FIA, Dacia Sandriders впечатли с темпото и потенциала си в Саудитска Арабия, като същевременно преживя и няколко трудни момента.

Натрупаните опит и знания, както и демонстрираната екипна работа, обаче, мотивират отбора да очаква с готовност оставащите 2464 състезателни километра.

Тифани Иснар, ръководител на отбора Dacia Sandriders, заяви: „Очаквахме трудна седмица на първия ни Дакар и това се случи. Но като млад отбор с млад автомобил през първата седмица успяхме да подобрим познанията си с всеки изминат километър. Беше голямо разочарование и огорчение за целия екип, който работи толкова упорито, когато загубихме Dacia Sandrider #219, както и за Себастиан и Фабиан, които бяха свършили фантастична работа. Но духът на отбора беше толкова впечатляващ и беше страхотно да видя как всички заедно си помагат, особено Кристина и Пабло, които проправят пътя на Dacia Sandriders. Всеки член на отбора усеща този дух и сега имаме много неща, които сме научили в актива си, така че нека видим какво е възможно следващата седмица.“

Тази екипна работа беше особено видима в етап 4 в сряда. След като помогнаха на Насер Ал-Атия и Едуард Буланже да продължат, след повреда в окачването на тяхната Dacia Sandrider, причинена от тежкия терен, Кристина Гутиерес и Пабло Морено отново се притекоха на помощ при нощното спиране в АлУла след завършването на първия маратонски етап.

Правилата на етапа на маратона не позволяват външна помощ, освен тази, предоставена от други състезаващи се екипажи на FIA, затова Морено, квалифициран механик, работи с екипажа на отбора в Т5, за да смени скоростните кутии на двата автомобила, готови за етап 5.

Гутиерес и Морено помогнаха и на Себастиан Льоб и Фабиан Луркуин с резервни части и резервна гума след преобръщането им в етап 3, както и когато електрически проблем засегна Dacia Sandrider на Льоб и Луркуин в етап 2, който Гутиерес и Морено не успяха да завършат.

След петте изминати етапа Ал-Атия и Буланже са четвърти в общото класиране на 35 минути зад лидерите, след като в петия етап в четвъртък се доближиха на една секунда от първата етапна победа за Dacia Sandriders в Рали Дакар. Гутиерес и Морено са 45-и заради нефиниширането си в етап 2.

DACIA SANDRIDERS: КЛЮЧОВИ МОМЕНТИ ОТ РАЛИ ДАКАР ДОСЕГА

Етап 1 (събота, 4 януари): Гутиерес/Морено са петият най-бърз екипаж. Льоб/Луркуин подхождат стратегически, за да си осигурят изгодна позиция на пътя за Етап 2 и са 22-ри. Ал-Атия/Буланже се забавят при смяна на повредена гума и повреда на таблета, използван за навигация, и на системата за сигурност Sentinel на етапа.

Етап 2 (неделя, 4 януари - понеделник, 5 януари): Ал-Атия/Буланже завършват 48-часовия етап Chrono на трето място в генералното класиране. Льоб/Луркуин заемат второ място след 409 км, но са спрени за 40 минути за отстраняване на електронен проблем. Гутиерес/Морено не успяват да преминат 729-те километра поради повреда в сервоусилвателя на волана.

Етап 3 (вторник, 5 януари): Льоб/Луркуин се преобръщат на 12-тия километър, стигат до финала на етапа, но повреда в ролкейджа на тяхната Dacia Sandrider им пречи да продължат. Ал-Атия/Буланже се изкачват на второ място с шестото най-бързо време. Гутиерес/Морено са 14-и по бързина след повторния си старт, като спират в етапа, за да помогнат на Льоб/Луркуин.

Етап 4 (сряда, 6 януари): Започвайки Етап 4, първия маратонски етап, на втора позиция, Ал-Атия/Буланже са принудени да спрат след 97 км, за да сменят повредена задна лява гума. Допълнително спиране след 118 километра каране по труден терен се оказва по-продължително, поради проблем с окачването. Налага се да изчакат помощ от Гутиерес/Морено, за да продължат, като слизат до седмото място в общото класиране, на 35,53 мин от лидера. Гутиерес/Морено дават 13-то време.

Етап 5 (четвъртък, 7 януари): Ал-Атия/Буланже преминават 428-километровия етап с най-бързо време. Поради липсващо резервното колело в Dacia Sandrider #200 след повреда на носещата рамка, им бе наложено 10 минутно наказание, което ги лиши от етапната победа за една секунда. Въпреки това те достигат до деня за почивка на четвърто място в генералното класиране. Гутиерес/Морено продължават да изпълняват образцовата си поддържаща роля. Те дават 15-ото най-добро време.

ФОКУСЪТ НА ЛЬОБ СЕ НАСОЧВА КЪМ АБУ ДАБИ

Себастиан Льоб вече е насочил вниманието си към Abu Dhabi Desert Challenge, втори кръг от Световния рали-рейд шампионат на FIA за 2025 г., който ще се проведе от 21 до 27 февруари. Това се случи след ранното отпадане на французина от Рали Дакар след преобръщане с висока скорост в етап 3. Въпреки невероятната решителност и огромните усилия на екипа след инцидента на 12 км от старта на етапа, решение на стюардите вследствие на деформация на предпазната клетка, получена при инцидента, попречи на Льоб и белгийския навигатор Фабиан Луркуин да продължат.

Льоб, след като бе силно мотивиран да навакса 40-минутното закъснение, движейки се на второ място в етап 48H Chrono в неделя, заяви: „Наистина е разочароващо да се връщам в Джеда и да летя за вкъщи, вместо да съм в колата и да се боря по етапите. Що се отнася до нашето преобръщане, честно казано, не мога да кажа нищо. Не беше от прекалено силно натискане; просто ни застигна лоша компресия. В момента не можехме да направим много. Такива неща се случват, но това не ги прави по-малко разочароващи. Все пак духом съм с Кристина, Пабло, Насер, Едуард и целия екип и им желая всичко най-добро за втората седмица. Не се съмнявам, че те ще се гордеят със себе си.“

РАЛИ ДАКАР - ВРЕМЕННИ ОБЩИ РЕЗУЛТАТИ СЛЕД ЕТАП 5

(НЕОФИЦИАЛНО)

4: Насер Ал-Атия (QAT)/Едуард Буланже (FRA), +35 м00 сек.

48: Кристина Гутиерес (ESP)/Пабло Морено (ESP), +37h34m39s

РАЛИ ДАКАР: ГОЛЯМОТО ЧИСЛО

4245: До финала на Рали Дакар 2025 в Шубайта, Източна Саудитска Арабия, в петък, 17 януари, остават още 4245 километра, от които 2464 километра ще бъдат за време.


Теми: Dakar

За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. 


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева