Dacia Hipster Concept предлага чиста 100% електрическа мобилност, предназначена за ежедневните нужди и целяща да намали наполовина въглеродния отпечатък в сравнение с настоящите електрически автомобили.
От началото на 21-ви век автомобилният пазар се развива – особено под влияние на регулациите и електрификацията – към автомобили, които са по-големи, по-тежки, по-сложни от всякога... и следователно по-скъпи от всякога.
В тази среда, която тласка към „повече и повече“, Dacia преследва своята цел решително и успешно вече две десетилетия: да позволи на възможно най-много хора достъп до съществена мобилност.
Но какво ще бъде истински съществено утре? Как можем да направим пазара на електрическа мобилност достъпен за възможно най-много хора? А ако започнем с един празен лист? Това е предизвикателството, с което се заема Dacia: да изобрети отново АВТОМОБИЛА за хората.
Ромен Говен, ръководител "Концептуален и екстериорен дизайн" в Dacia: „Това е най-характерният за Dacia проект, по който съм работил някога. Той има същото обществено въздействие като Logan преди 20 години. И включва изобретяването на нещо, което не съществува днес.“
DACIA HIPSTER CONCEPT: ПОПУЛЯРНИЯТ АВТОМОБИЛ НА УТРЕШНИЯ ДЕН
При проектирането на Dacia Hipster Concept екипите на Dacia започват с истинските нужди на потребителите и как те използват автомобилите си в реалния живот. Накратко, фокусират се върху най-същественото.
Dacia Hipster Concept е спътник в ежедневието: пъргав, практичeн и икономичен.
Стефани Широн, продуктов мениджър "Концептуални продукти" в Dacia:
„Dacia Hipster Concept има всичко, което бихте искали в един автомобил за ежедневието, с размери едва 3 метра дължина, 1,53 метра височина и 1,55 метра широчина: четири подобаващи седалки и багажник, който може да бъде регулиран от 70 на 500 литра.“
Рекордни характеристики: Dacia Hipster Concept предлага истински капацитет в ултракомпактен формат, уникално предложение, което не присъства на пазара в момента.
Dacia Hipster Concept отива още по-далеч в подхода на Dacia относно масата. Тя е с 20% по-лека от Spring. Този резултат е вследствие от цялостния eco-smart подход на Dacia: по-малката маса означава по-малко суровини и по-малко енергия, използвани в производството. Това означава също и по-малка маса за придвижване, съответно по-малко консумирана енергия. Амбицията за Dacia Hipster Concept е да се намали наполовина въглеродния отпечатък за целия жизнен цикъл на автомобила в сравнение с най-добрите налични към момента електрически автомобили.
Dacia Hipster Concept се чувства в свои води както в града, така и извън него или в крайградските околности. Той е разработен за ежедневието, предлагайки достатъчно пробег за редовните пътувания с две зареждания седмично. Тук също Dacia Hipster Concept отговаря на реалните нужди на клиентите. Например във Франция 94% от автомобилистите изминават по-малко от 40 км на ден.
Със Spring, Dacia е първият производител, който прави електрическата мобилност достъпна. С Dacia Hipster Concept, Dacia иска да стигне още по-далеч, като се насочва към широка аудитория, която понастоящем не може да намери нищо подходящо за своя бюджет. Средната цена на нови автомобили в Европа се покачи със 77% между 2010 и 2024 г., далеч изпреварвайки покупателната способност на домакинствата.
СЕМПЪЛ И ЗАБЕЛЕЖИМ ЕКСТЕРИОРЕН ДИЗАЙН
В историята на автомобилната индустрия всички най-успешни популярни автомобили са се отличавали с иновативен дизайн.
Ромен Говен, ръководител "Концептуален и екстериорен дизайн" в Dacia: „Нашата амбиция в преоткриването на истинския автомобил за хората беше да му създадем характерен и запомнящ се дизайн. Автомобил, който може да бъде скициран с три движения на молива.“
Dacia Hipster Concept се отличава със своя много семпъл и солиден дизайн: блок, стъпил здраво на четирите колела в четирите ъгъла. Липсва надвес както отпред, така и отзад.
Тази простота се отразява в дизайна на предната част, която е изцяло хоризонтална и интегрира елегантни фарове, които придават на Dacia Hipster Concept сериозен, но приветлив поглед.
Отзад е даден приоритет на функционалността: Задната врата покрива цялата широчина на Dacia Hipster Concept и се отваря на две части, за да осигури ултрапрактичен достъп до багажника.
Верен на експертния опит и съотношението цена/качество, Dacia Hipster Concept се отличава с иновативен дизайн на задните светлини. Разположени зад стъклото на задната врата, те не изискват собствен стъклен панел.
Придържайки се към този подход, Dacia Hipster Concept е проектиран в един цвят на каросерията и само три боядисани части: предната част на автомобила и елементите около входа на страничните врати.
Здравината в дизайна на Dacia Hipster Concept е допълнително подчертана с щедри странични протектори от Starkle® – материал, частично извлечен чрез рециклиране, създаден от инженерите на Dacia – и масивно боядисани защитни кори отпред и отзад, в тон с ценностите на Dacia - надеждност и приключенски дух.
Dacia Hipster Concept не е като другите автомобили. Той минава направо към същественото и това става ясно от момента, в който я видите за първи път: дръжката на външната врата е заменена с каишка, която е по-лека, по-евтина... и също толкова практична.
ПО-ГОЛЯМ ОТВЪТРЕ, ОТКОЛКОТО ОТВЪН
Интериорът на Dacia Hipster Concept е оптимизиран да предлага изключително пространство с оглед на компактните външни размери.
Интериорът плътно следва кубичните форми на каросерията, особено вертикалните стъкла, за да извлече максималното от наличното пространство. Остъклената предна част на покрива осигурява светлина и допринася за усещането за простор. С цел намаляване на разходите и теглото страничните стъкла се плъзгат.
Четирима възрастни могат да седят удобно в Dacia Hipster Concept. Разположението на седалките на водача и пасажера е идентично с Dacia Sandero, осигурявайки комфорт и безопасен изглед към пътя. Достъпът до задните седалки е улеснен от широкото отваряне на вратата и накланящата се напред предна пасажерска седалка.
Dacia обръща особено внимание на дизайна на седалките, за да съчетае комфорт и приветливост с намаляване на теглото и разходите. Техният дизайн е опростен с видима рамка, комбинирана с особено мека техническа мрежеста тъкан. Предните седалки са обединени, за да образуват седалка тип „пейка“, семпла характеристика, която е още една препратка към емблематичните популярни автомобили в миналото. И накрая, отвореният дизайн на подглавниците отново спомага за оптимизиране на тежестта.
Предназначена за реалния живот, Dacia Hipster Concept е подходящ за всички ежедневни ситуации. Благодарение на сгъващата се задна седалка, капацитетът на багажника може да варира от 70 литра с четирима пътници до 500 литра с двама пътници.
За повече комфорт и безопасност арматурното табло интегрира две въздушни възглавници за водача и пасажера.
За да отговори възможно най-прецизно на специфичните нужди на всички, интериорът на Dacia Hipster Concept е изначално подготвен за системата YouClip®. Оборудван само с най-важното по стандарт, интериорът може да бъде персонализиран с гамата YouClip® аксесоари, разработени от Dacia. Единадесетте точки за прикрепване YouClip са разположени по таблото, панелите на вратите и вътрешността на багажника. Те могат да поемат различни аксесоари като държачи за чаши, подлакътници, осветление на тавана и др.
Свързаността и цифровите технологии вече са сред най-съществените характеристики, улеснявайки ежедневното ползване на автомобила, особено с докинг станцията за смартфон, която следва философията на Dacia BYOD (Bring Your Own Device - Донесете собственото си устройство). Тя позволява безпроблемна свързаност между смартфони и автомобили.
Смартфонът дори се превръща в цифров ключ за отключване и стартиране на автомобила. След като водачът се настани, смартфонът, разположен в докинг станцията, работи като мултимедиен екран и извежда предпочитаното приложение за навигация.
Той служи също и като автомобилна аудиосистема, свързана с преносим Bluetooth високоговорител, съвместим с YouClip.
От днес Dacia Hipster Concept е сред моделите, налични в приложението Dacia AR, което може да бъде изтеглено тук.
Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.