Марката запазва мястото си на европейския подиум в продажбите на частни клиенти**, нейният основен фокус, с пазарен дял от 8,2% (-0,1 пункта в сравнение с 2023 г.) - Предварителни данни
РЕКОРДЕН ПАЗАРЕН ДЯЛ В ЕВРОПА
Dacia продаде 676 340 автомобила през 2024 г., регистрирайки ръст от 2,7% спрямо 2023 г. 2024 година също бележи важен момент в историята на Dacia, която надхвърли символичната линия от 9 милиона продадени автомобила от 2004 г. насам.
Dacia изпреварва пазара с ръст на продажбите от 1,6% през 2024 г. спрямо предходната година.
Отличното представяне на марката потвърждава значимостта на нейната позиция, базирана на най-доброто съотношение между качество и цена. В Европа Dacia регистрира:
Тези добри резултати са обусловени от силното представяне в редица европейски държави, които регистрират рекордни пазарни дялове в продажбите на пътнически автомобили: 4,2% в Австрия (+0,2 пункта спрямо 2023), 5,2% в Белгия и Люксембург (+1 пункт спрямо 2023), 2,5% в Германия (+0,1 пункта спрямо 2023), 6,2% в Италия (+0,8 пункта спрямо 2023) и 7,7% в Португалия (+0,3 пункта спрямо 2023).
Някои държави регистрират много силен ръст по отношение на обемите, с увеличения от над 10%: +13,2% в Австрия, +15,4%в Белгия и Люксембург, +20,2% в Чехия, +13,1% в Италия, +16,3% в Мароко, +11,9% в Полша, +10,7% в Португалия и +12,4% в Испания, България +13,4%.
Силен продуктов план, включващ четири ключови модела
Sandero, с 309 392 продадени броя през 2024 г. (ръст от 14,5% спрямо 2023 г.), е най-продаваният автомобил в Европа през всички канали и най-продаваният автомобил в Европа на частни клиенти от 2017 г. насам. Sandero е първият автомобил Dacia с продажби от над 300 000 броя за една година.
Duster (поколения 2 и 3) запазва позицията си на най-продаван SUV на частни клиенти в Европа от 2018 г. насам. Duster е и вторият най-продаван автомобил на частни клиенти в Европа. С 215 024 продадени броя през 2024 г. (ръст от 7,3% спрямо 2023 г.) във всички държави, Duster надхвърля 2,5 милиона броя на пътя от лансирането му през 2010 г. Новото поколение, пуснато на пазара през май 2024 г., ще генерира 29% от продажбите на модела от хибридни силови агрегати.
Продажбите на Spring намаляват значително през 2024 г. (спад с 63% спрямо 2023 г.), главно в резултат на намаляването на държавните помощи. Появата на новата версия в шоурумите през септември обаче води до увеличение на поръчките през последните три месеца.
С 96 440 продадени броя през 2024 г. (ръст от 2,4% спрямо 2023 г.), Jogger запазва позицията си на подиума по продажби на автомобили извън C-SUV сегмента на частни клиенти в Европа. Хибридните силови агрегати представляват 29% от продажбите.
Способността на Dacia да печели и задържа клиенти също допринася за привлекателността на марката. В 5-те основни европейски държави, включващи Франция, Обединеното кралство, Германия, Италия и Испания, шест от всеки 10 клиенти на Dacia не са били преди това клиенти на Renault Group (62,3%). Осем от 10 клиенти на Dacia продължават с покупка на друг автомобил на Renault Group (81,1%).
Свидетелство за динамиката на гамата на Dacia, лансираните през 2024 г. модели са избрани от 78% от клиентите в най-високото ниво на оборудване, съответно 80% за Duster и 67% за Spring.
ПРОГНОЗИ ЗА 2025 Г.
През 2025 г. Dacia стартира амбициозна стратегическа фаза с няколко големи предизвикателства.
С Bigster, Dacia остава вярна на своите ценности, като предоставя най-доброто съотношение между качество и цена в C-SUV сегмента. За първи път на пазара, Bigster предлага цялото оборудване, очаквано от клиентите в C-SUV сегмента, на Dacia цена (от 45 990 лева за бензинови и 55 490 лева за хибридни версии), в съответствие с позиционирането на марката, предоставяща най-доброто съотношение между качество и цена. Bigster е в продажба от 9 януари 2025 г. и ще бъде наличен в търговската мрежа от пролетта на 2025 г.
Dacia ще се фокусира и върху електрификацията на гамата, като предлага повече хибридни силови агрегати и същевременно остава вярна на стратегията си да предлага прости и достъпни автомобили.
С участието си в Рали Дакар и Световния рали-рейд шампионат марката ще продължи и през 2025 г. да проявява своята надеждност и приключенски дух по най-екстремните терени.
„През 2024 г. Dacia за пореден път демонстрира способността си да съчетава производителност, надеждност и достъпност. Нашите резултати свидетелстват за нарастващото доверие на клиентите в нашите модели и потвърждават, че следваме нашата стратегия.“ - Дени Льо Вот – Главен изпълнителен директор на Dacia
*Пътнически автомобили + лекотоварни автомобили, Пътнически автомобили = ACEA Europe
** Пътнически автомобили на частни клиенти = Австрия, Белгия, Хърватия, Чешка република, Дания, Финландия, Франция, Германия, Унгария, Италия, Люксембург, Нидерландия, Норвегия, Полша, Португалия, Румъния, Словакия, Словения, Испания, Швеция, Швейцария, Обединеното кралство
Основана през 1968 г. и възобновена от Renault Group през 2004 г. в цяла Европа и Средиземноморието, Dacia винаги е предлагала автомобили с най-добро съотношение качество/оборудване/цена, като постоянно предефинира същественото. Dacia създава опростени, универсални, надеждни в съзвучие с начина на живот на клиентите автомобили. Моделите на Dacia се превърнаха еталон на пазара: Sandero - най-продаваният автомобил на частни клиенти в Европа от 2017 г. насам и най-продаваният автомобил в Европа във всички канали през 2024 г.; Duster - най-продаваният SUV на частни клиенти в Европа от 2018 г. насам и вторият най-продаван автомобил на частни клиенти в Европа във всички сегменти през 2024 г.; Spring - шампионът на достъпната електрическа мобилност; Jogger, универсалният семеен автомобил от сегмент С; и Bigster - семейният SUV, който предефинира същественото в сегмент С. Представена в 44 държави, Dacia е продала повече от 9 милиона автомобила от 2004 г. до момента.