При регистрирани общо 49751 нови автомобили от категории M1 и N1 в България Dacia отчита успешна година и затвърждава позициите си на пазара. Последният месец на годината увенча успеха на марката с лидерска позиция в продажбите на нови автомобили.
Dacia – успешен старт на новия Duster и лидерство в компактния клас
Dacia заема 3-то място в продажбите на нови автомобили в страната и е лидер в компактния клас с 4755 регистрации през 2024 г. 3 от моделите на марката отново са сред най-предпочитаните 10 автомобила на българския пазар. Sandero е далеч пред другите, оглавявайки продажбите в сегмент B. След него се нарежда Jogger, който е 4-тият най-продаван автомобил в България през годината. Новата Dacia Duster, която бе представена през 2024 г., също се радва на силен интерес.
Dacia Sandero запазва водачеството си в компактния клас. С 1504 регистрирани автомобила през годината Sandero остава предпочитан избор на българския клиент. Близо 70% от продажбите на модела са във версия ECO-G, доказала икономичността си на разумна цена. Над 65% от всички клиенти на марката са се доверили именно на гамата ECO-G, предлагаща двугоривен бензинов и пропан-бутанов двигател .
Със съществен ръст в сравнение с предходната година Dacia Jogger успява да се наложи на пазара. Само година след представянето си, избраният за „Кола на годината 2023“ в България модел трупа фенове с 58% ръст в регистрациите. Трицифрен ръст бележи и версията HYBRID 140, която предлага с до 40% по-нисък разход на гориво. Клиентите специфицирали 7-местния Jogger във версия с хибридно задвижване се наслаждават на екологично и икономично пътуване, без нужда от зареждане в контакт.
Друг сериозен ръст бележи и търсенето на Dacia Logan с над 80% повече регистрации в сравнение с 2023 г. Logan e достъпен семеен автомобил с елегантен дизайн, който предлага практично оборудване, модулен багажник и един от най-просторните салони в своя клас.
Повече предлага и третото поколение на флагмана на Dacia - Duster, което направи своя дебют през изминалата година. С по-солиден и изявен дизайн, Duster регистрира 1133 продадени автомобила и признанието финалист в конкурса „Автомобил на годината“ в Европа. Признание получава и хибридната версия HYBRID 140, която се внедрява за прът път в Duster и на която са се спрели над 20% от клиентите на модела. Duster надскача представянето на своя предшественик с над 70% от продажбите във високите нива на оборудване – Journey и Extreme, които предлагат разнообразие от удобства, за да подобрят комфорта на водача.
Той е застъпен и в новата Dacia Spring, която е по-привлекателна с изцяло обновен и по-солиден дизайн, но все така практична с изключително вътрешно пространство за съхранение на вещи. Продажбите набират скорост, като същевременно Spring остава с най-доброто съотношение качество-цена сред изцяло електрическите автомобили в Европа и предлага икономична мобилност с нулеви емисии.
През 2025 г. Dacia гледа уверено към завладяването на нови хоризонти с първото си участие в рали Дакар и в очакване на лансирането на изцяло нов модел - Dacia Bigster, който със стартова цена от 45 990 лв. прави достъпни възможностите на C-SUV моделите.
Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена.