2022-01-17 08:00Прессъобщение

Dacia достига топ 3 по продажби към частни клиенти в Европа през 2021

• DACIA расте с 3% през 2021 г., а продажбите достигат 537 095, на пазар, белязан от пандемията и кризата с електронните компоненти

• По отношение на продажби към частни клиенти DACIA достига рекорден пазарен дял от 6,2% и съответно челната тройка в Европа за първи път

• Този резултат се дължи на успешните нови поколения на Sandero (над 226 000 продадени бройки) и Duster (повече от 186 000 бройки)

• Sandero остава най-продаваният модел към частни клиенти в Европа, както всяка година от 2017, а Duster е най-продаваният SUV към частни клиенти в Европа от 2018 г.

• С продажби, стартирали през март, Spring (27 876 продадени бройки) е вече лидер на пазара на електрически автомобили. За само девет месеца поръчките на модела достигат 46 000

• Атрактивността на DACIA е призната от както нови, така и лоялни клиенти с ръст в продажбите и сред двете групи. Тази тенденция ще продължи и през 2022 г. с разширяването на продуктовата гама и лансирането на новия Jogger
УВЕЛИЧЕНИЕ В ПРОДАЖБИТЕ И ПАЗАРНИЯ ДЯЛ
С ръст от 3,1% продажбите на DACIA достигат 537 095 единици през 2021 г. при стабилен пазар, въпреки ограниченията, причинени от пандемията и кризата с електронните компоненти. Пазарният дял на DACIA се увеличава с 0,1 пункта, на 3,5%.

Растежът на DACIA до голяма степен се дължи на популярността на новата й гама сред частните клиенти. През 2021 г. европейският пазарен дял на DACIA на леки автомобили към частни клиенти достига рекордните 6,2% и марката за първи път попада в топ 3 по продажби в този канал в Европа.
DACIA е лидер по продажби към частни клиенти във Франция и Румъния и в топ 5 на други 9 европейски пазара (Италия, Испания, Португалия, Белгия, Австрия, Полша, Чехия, Словакия, Унгария и Хърватия). В Германия марката влиза в топ 10, а в Мароко запазва лидерството си.

Успехите на пазара на частни клиенти се дължат на успешните нови поколения на DACIA Sandero и DACIA Duster.

DACIA Sandero отбелязва 226 825 продажби през 2021 г., като близо 90% от тях са на третото поколение на модела. През 2021 г. Sandero остава лидер на европейския пазар на частни клиенти за пета поредна година. В някои държави Sandero е и най-продаваният автомобил във всички клиентски канали, което го прави вторият най-продаван автомобил в Европа.

DACIA Duster следва подобна успешна посока, оставайки най-продаваният SUV към частни клиенти от 2018 г. насам. С 186 001 продадени бройки през 2021 г., Duster достига повече от 2 милиона продажби от лансирането си през 2010 г.

Със стартирането на продажбите през март, лансирането на DACIA Spring на пазара за електромобили бележи огромен успех, с 27 876 продадени бройки и над 46 000 регистрирани поръчки до края на 2021 г. Проектиран да направи електрическите автомобили възможно най-достъпни за ежедневна употреба, Spring се превръща в любимец на много пазари, като 80% от клиентите на Spring са нови за марката.

МИКС ОТ НАЙ-ВИСОКО НИВО
Проектирана около основните нужди на потребителите, гамата на DACIA печели клиентите с най-оборудваните си нива на оборудване: 90% от клиентите на DACIA Spring са избрали Comfort Plus, 70% от продажбите на Sandero са Stepway, а 60% от клиентите на Duster са се спрели на ниво на оборудване Prestige.

Този ентусиазъм към високото оборудване е подкрепен с ръста от 60% на завладяване на нови клиенти (извън Renault Group). В същото време 75% от клиентите на DACIA подновяват автомобила си с модел от марките на Renault Group.

ПОЗИТИВНА ПРОГНОЗА ЗА 2022
През 2022 г. DACIA Jogger ще се присъедини към редиците на вече успешната гама на марката. Като преоткрит 7-местен семеен автомобил, Jogger ще отговори на нуждите на клиентите, търсещи комфорт, простор и модулност.

Стратегическият план на DACIA ще продължи да се прилага през 2022 г. с внедряването на новата идентичност на марката както в мрежата (от първата половина на годината), така и в продуктовата гама (в края на годината).

Световни пазарни продажби 2021: 537 095

DACIA Sandero

226 825

DACIA Duster

186 001

DACIA Spring

27 876

DACIA Logan

27 136

DACIA Lodgy

24 526

DACIA Dokker

44 684

Други 

47

 

„Днес DACIA е истински двигател на растежа на Renault Group. 60% от купувачите на DACIA идват извън Renault Group и 75% от собствениците на DACIA избират да останат с модел от Renault Group, когато подновяват автомобила си“, заявява Ден Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia & LADA.

 

„Този успех се дължи преди всичко на вълнението, което клиентите показват, избирайки високите нива на оборудване за всички наши модели. Увеличението на както пазарния дял, така и обемите е доказателство, че DACIA печели все по-голяма клиентска база. През 2022 г. DACIA навлиза в нова глава от историята си, разгръщайки стратегическия си план с лансирането на Jogger и новата идентичност на марката.“

 


За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева