На 14 януари 2021 г. Renault Group представи Renaulution, своя нов корпоративен стратегически план, определящ курса за всяка марка. Целта за Dacia в този план е ясна: да бъде лидер в достъпната мобилност, значимата марка.
Целта и визията на марката са още по-подходящи, тъй като те се основават на поредица от успешни истории: Dacia е продала 7,5 милиона автомобила за 18 години, а продажбите към частни клиенти нареждат марката на 3-то място в Европа. Сега Dacia представлява нов поглед върху модерността, автомобилна визия, приветствана от нарастващ брой клиенти, които имат пари, но ги харчат разумно, държат на свободата и семплите удоволствия и избягват свръхконсумацията.
Въз основа на този опит и актуално отношение, марката Dacia е по-синхронизирана с обществото от всякога, ще изследва нови територии и ще пренесе в C сегмента ценностите и добродетелите, които й донесоха настоящия успех в B сегмент.
Двадесет месеца след представянето на плана Renaulution, Dacia е готова и нетърпелива да започне нова глава в своята история. Компанията е решила да засили своята привлекателност без да изоставя предложението си за съотношение качество-цена. За да направи това, през последните месеци марката възприе нови идентичност, лого, дилърства, дизайн и цветове.
Новата глава на Dacia стартира, символично, по време на Manifesto дните на марката, които събраха няколкостотин международни журналисти в Париж от 13 до 15 септември. Тя се основава на препотвърждаването на трите ценности, които ще ръководят действията на марката и продуктовия дизайн през следващите години.
ЗНАЧИМА И ГОТИНА
През последните 18 години Dacia предлага на клиентите най-значимото – и доказа, че е достатъчно.
Естествено, това, което е и не е значимо, се променя с времето. Климатикът, например, не беше от съществено значение преди 18 години, но днес е. От друга страна, какъв е смисълът от два или три екрана в автомобила, когато има бърз и интелигентен начин за сдвояване на смартфона с автомобила, например чрез системата Media Control на Dacia, за управление на всички основни функции?
Значимото не означава грубовато или аскетично. Dacia е също и хитра, креативна и атрактивна. Това се отнася за практическите аспекти – с пробиви като системата Media Control или модулните покривни релси, предлагани като стандартно оборудване. Това се отнася и за дизайна: външният вид е готин – и не струва повече!
През утрешния ден Dacia ще направи крачка напред по отношение на креативността, като добави функция, която предлага време и места за почивка чрез смартфон приложение. Тази нова функция се разработва от екипите на Dacia с екосистемата Software République, от която Renault Group е част.
ЗДРАВА И СЪЗДАДЕНА ЗА ПРИКЛЮЧЕНИЯ НА ОТКРИТО
Надеждността и здравината са два от основните компоненти, които задвижват успеха на Dacia. Лоялността на клиентите е най-добрият пример за това: във Франция те използват своята Dacia средно 8 години и 60% от тях я сменят с друга Dacia. Друг пример е гаранцията за най-добро съотношение цена-качество на Dacia: остатъчната стойност на автомобилите Dacia е приблизително с 10 пункта по-висока от средната стойност на неспециализирани конкуренти.
Тези здравина и надеждност правят автомобилите Dacia идеални за дейности на открито, на които все повече клиенти се наслаждават през свободното си време, както и за професионални начинания.
През утрешния ден Dacia ще направи крачка напред в синхрон с тази пазарна тенденция, като консолидира своята гама от модели, предназначени специално за офроуд шофиране. Dacia ще продължи да предлага системи за задвижване на четирите колела и оборудване, предназначено за дейности на открито, включително комплект за оборудване задната част на Jogger с удобно двойно легло за минути, който ще бъде наличен през 2023 г. А четиричленно семейство ще има възможност да закачи към купето палатка, за да разшири жилищната си площ.
ECO-SMART: ИКОНОМИЧНА И ЕКОЛОГИЧНА
Dacia има намерение да припокрива индивидуалните и колективните интереси. За целта използва изпитани технологии, които спестяват средства на клиентите, вместо да разработва нови. Пример е съществуващата платформа CMF-B. След това, изключвайки излишни технологии или просто козметични характеристики, прави автомобилите по-леки и по този начин пести гориво, което е добре за портфейлите на собствениците и планетата. Jogger, например, е с 300 кг по-лек от основните си 7-местни конкуренти.
Масовото използване на рециклирани материали е друг приоритет за Dacia. Съответно 12% от пластмасата, използвана в Duster, е рециклирана, много повече от средното за нови автомобили на европейския пазар. Тук отново съчетаваме интересите на клиентите с тези на планетата.
През утрешния ден Dacia ще направи крачка напред, използвайки повече рециклирана пластмаса в своите модели. Целта е 20% рециклирана пластмаса в новото поколение Duster. Постигането на тази цел ще включва използването на рециклирана пластмаса за частите, които не се виждат, което е често срещано днес, и във видимите външни части, което е по-рядко срещано. Dacia постави началото с предпазните елементи на предната броня на Sandero Stepway и ще премине на следващото ниво с нов материал, създаден от инженерите на марката: Starkle® - екологична, здрава, елегантна рециклирана пластмасова смес.
УЛЕСНЕНО КЛИЕНТСКО ИЗЖИВЯВАНЕ
Новата глава в историята на Dacia включва поетапна промяна във взаимодействието на марката с клиентите, за да им предостави още по-безпроблемно и приятно изживяване с марката.
Това цялостно обновяване започна в рамките на дилърската мрежа на Dacia тази пролет. Новите шоуруми са целенасочени, изключително гъвкави и еко-отговорни. За да направи това, Dacia преплита физически и виртуални преживявания, по-специално използвайки добавена реалност.
От година на година Dacia привлича нови клиенти, които търсят това, което може би е най-ценното днес: най-значимото. Тези нови клиенти се стремят към разумно, отговорно общество и нов поглед към автомобилите. Автомобили, към които се чувствате привлечени, защото притежават съдържание, комфорт и атрактивен външен вид и са най-достъпните досега. Това е Dacia! Най-значимото без компромиси, дизайн без допълнителни разходи.
Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia
Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.