От 11 май Давид Дюран става вицепрезидент дизайн за Dacia. Той ще се присъедини към управителния комитет на марката под ръководството на Дени Ле Вот, главен изпълнителен директор Dacia & LADA. Давид ще отговаря пред Лоранс ван ден Акер, изпълнителен вицепрезидент дизайн за Renault Group и член на борда на директорите на Renault Group.
Давид Дюран наследява Майлс Нюрнбергер, който напуска компанията по лични причини и за да преследва други професионални проекти.
Очаквам с нетърпение да работя с Давид, за да посрещнем предизвикателствата на мобилността на утрешния ден. Неговите креативност, опит и чувство за иновации са широко признати, както в нашето ръководство, така и в автомобилната индустрия. Бих искал да благодаря на Майлс за неговия принос и работата с екипите. Лоранс ван ден Акер, изпълнителен вицепрезидент дизайн за Renault Group
49-годишният Давид Дюран е завършил École supérieure de design Strate Collège в Париж. Започва кариерата си в Renault Group през 1997 г. като дизайнер екстериор. На него е поверено създаването на концептуалния автомобил Koleos през 1999 г. и Ellipse през 2002 г.
От 2002 до 2009 г. Давид Дюран работи в сателитните дизайн центрове в Барселона (Испания), Сеул (Южна Корея) и Сао Пауло (Бразилия). С този международен опит той е назначен за дизайн директор на гамата Global Access през 2011 г. След това допринася за Design to Cost и успеха на марката Dacia.
През 2020 г. той става директор ектериорен дизайн за Dacia и допринася за дизайна на Bigster Concept, който олицетворява еволюцията на марката.
На 11 май Давид Дюран е назначен за дизайн директор на марката Dacia и се присъединява към управителния комитет на бизнес звено Dacia & LADA.
Давид Дюран е израснал в творческа вселена с родители, които са били архитекти. Той се занимава с дизайн, ретро автомобили, реставрация на мотоциклети, архитектура и съвременно изкуство.
Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.