Както всеки, който някога се е опитвал да транспортира дълъг предмет в автомобила си знае, това е абсолютен кошмар, освен ако нямате голям комби автомобил или багажник на покрива (и поне половин час, за да го сглобите). Твърде много ли ще е да поискате да можете да натоварите всички тези подаръци, вашата дъска за сърф или шейна на покрива само за секунди? Разбира се, че не, казва Dacia, оборудвала Jogger с интелигентна система, съчетаваща практичност и естетика, за да създаде своите модулни покривни релси. Денис, продуктов мениджър на Dacia Jogger, ни разказва как изслушването на клиентите на марката и използването на малко интуиция му дава идеята за това интелигентно оборудване.
Когато багажникът е пълен и искате да транспортирате нещо дълго без да губите пространство за пътниците, решението често може да бъде открито, като погледнете към покрива. Но това означава, че трябва да купите стойка или багажник за покрива и да отделите време да го сглобите, което не е особено евтино или практично. Не е и в стила на Dacia. Интелигентният начин на мислене на марката се проявява в модулните покривни релси, проектирани за Jogger.
Dacia винаги се е вслушвала в своите клиенти, това е начинът, по който работим, и той оформя всичко, което правим. Този подход имахме и във всеки един етап от разработката на Jogger. Послушахме нашите клиенти, които искат автомобил, способен да направи всичко.
Денис, продуктов мениджър на Jogger
Подобно на Sandero Stepway и Duster, Jogger демонстрира приключенски дух със своите покривни релси, разположени по цялата дължина на автомобила. В Европа такива автомобилни елементи се появяват за първи път през 70-те години за монтиране на багажник или напречни релси за транспортиране на предмети на покрива. Хората обаче е трябвало да си купуват багажника или напречните релси и да прекарват време в поставянето или свалянето им от автомобила. И тази подробност означава много за хората в развойните екипи на Dacia.
В предварителната проектна фаза „ни хрумна идеята да трансформираме тези надлъжни релси в напречни“, обяснява Денис. Лесно е да се каже, но не е толкова лесно да се направи, тъй като системата трябва да е лесна за монтиране, практична за използване и, разбира се, относително евтина.
С всеки нов модел основната цел на Dacia е да се разработи качествен продукт с всички значими и практични функции на подходящата цена. Това означава да се намери начин да се преодолеят ограниченията по отношение на разходите. Често обаче, когато сте притиснати до стената, ви хрумват най-ценните идеи. Вместо скъпа автоматична система, екипът проектира много проста механична система, която изисква специален бутон, разположен в жабката, и включва процес на монтаж, отнемащ по-малко от минута. Тя се монтира много лесно и преди да сте казали „Обичам моята Dacia“, покривът е готов да бъде натоварен с всякакви тежки или извънгабаритни предмети. „Смяната на позицията на покривните релси отнема само минута. Те могат да пренасят товари до 80 кг, тоест поемат почти всичко“, казва Денис.
Най-важният фактор е да се направи модулната система от покривни релси достъпна. Тя се предлага за повечето нива на оборудване в гамата на Jogger, включително второто, което ще бъде най-широко продаваното. Това означава да се вслушаш в своите клиенти!
Jogger обединява всичко, от което хората се нуждаят във функционален семеен автомобил, отличаващ се с дължината на комби и простора на автомобил за свободното време. Той е създаден за всякакви пътувания. Модулните покривни релси отвеждат тази философия на приключения и открития една стъпка по-далеч. Денис я обобщава с една много навременна метафора – „Веднага щом монтирате релсите и натоварите вещите си, автомобилът ви се превръща във ваша собствена шейна, с която може да отведете семейството си за празниците!“
Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.