2022-10-25 08:00История

Dacia Sandero: тайните на успеха

Най-продаваният автомобил на частни клиенти в Европа от 2017 г. насам, Dacia Sandero бележи изключителен търговски успех. След три поколения и все още нарастваща популярност моделът е емблематичен за автомобилния пазар. Какви са тайните зад неговия успех? Атрактивната цена очевидно, но и съвременният дизайн, който съчетава здравина, качество и модерно излъчване в комбинация с интелигентни решения, които често са нововъведение за пазара. Разберете повече за находчивата страна на модела!

Възможност за избор на нов автомобил на разумна цена и дух, който ви отвежда там, където е настроението ви; наслаждавате се на шофиране в града или в провинцията сами или цялото семейство с един и същи автомобил: Dacia Sandero отговаря на всички нужди и желания. Повече от просто автомобил, моделът е емблематичен участник на пазара, първият избор на частните клиенти в Европа всяка година от 2017 насам. И така - как успява този модел, лансиран през 2008 г., в продължение на три поколения да привлича всички тези купувачи с различни профили (2,6 млн. продажби) без да променя своите фундаментални ценности?

Когато проектирахме Sandero, видях паралел с румънския скулптор Константин Брънкуш – от самото начало нашият бриф изискваше да запазим нещата семпли, но да предоставим на клиента най-важното.

Мишел Бенсусан, програмен директор на 3-тото поколение Sandero и Logan

 

ПЪРВАТА СТЪПКА КЪМ ОТКРИТИТЕ ПРОСТРАНСТВА

Първо, нека се върнем малко назад, за да разберем откъде тръгва историята на успеха на Sаndero. След Logan през 2004 г. Dacia решава да лансира на пазара още един революционен модел през 2008 г.: Sandero, здрав, пъргав градски автомобил за всеки. Година по-късно версията Stepway излиза на пътя, маркирайки първите стъпки на марката на пазара на автомобили за откритите пространства. Благодарение на своите щедри размери, висок пътен просвет, практичен дизайн и винаги достъпна цена, моделът печели сърцата на „умните“ купувачи, което прави Sandero най-продавания автомобил на частни клиенти в Европа от 2017 г. насам.

През 2021 г. историята на успеха продължава с третото поколение Sandero. Неговата привлекателност е подсилена с по-смел и по-съвременен дизайн, съчетан с интелигентно и иновативно оборудване - накратко автомобилът е още по-добър и отново супер достъпен.

Лансирането на Sandero беше огромна стъпка за марката и позволи на Dacia наистина да набере скорост. Това е култов, емблематичен модел, който запазва чистота на дизайна, като всяко следващо поколение е все по-привлекателно, здраво и утвърдено.

Давид Дюран, дизайн директор Dacia

Версията Stepway надминава всички очаквания. Универсален, по-практичен от традиционния градски автомобил за офроуд излети, но по-малко обемист от SUV, той се харесва от всички категории клиенти. Днес версията Stepway съставлява 66% от продажбите на Sandero.

От трите поколения на Sandero са продадени общо 2,6 милиона автомобила. Петте най-големи пазара в Европа са Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство, а днес 42% от всички продадени автомобили са с екологосъобразни двугоривни двигатели ECO-G (бензин и LPG). И една малка производствена тайна: Dacia Sandero се произвежда в три завода на четири поточни линии. Всяка минута един автомобил слиза от линията.

 

SANDERO, НОВАТОРСКИ ИНТЕЛИГЕНТНИ РЕШЕНИЯ

Но този успех няма нищо общо със случайността. Когато инженерните, дизайнерските и продуктовите ръководители в Dacia решават да предложат нов модел, без да променят ДНК-то, направило марката толкова успешна, те преследват всички възможности. Всички решения се разглеждат много внимателно, за да се намери това, който най-добре отговаря на очакванията на клиента, т.е. най-практично на най-достъпна цена. По-долу са изброени десет примера за пряко влияние на дизайна върху разходите и интелигентни решения, които са допринесли за репутацията на модела и неговия търговски успех.

1/ Модулни покривни греди – интелигентна иновация, която се възползва от експертния опит на Dacia. Просто завъртате гредите и ги превръщате от надлъжни в напречни. Няма нужда да купувате втори набор греди, за да поставите покривна кутия, багажник за велосипеди или за ски. Тази иновация се появява за първи път в гамата на Dacia с третото поколение на Sandero Stepway и след това бива внедрена и в други модели.

2/ Системата Media Control, която позволява да използвате собствения си смартфон като мултимедиен екран в автомобила редом с радиото, благодарение на разработването на интелигентно решение: докинг станция, директно интегрирана в таблото, замислена от самото начало на проекта.

3/ Семплото и практично арматурно табло, оборудвано с елемент, който има огромно значение за дизайна: текстилна лента, интегрирана по цялата дължина на зоната, едновременно видима и осезаема. Клиентът получава атрактивен интериор, без да се налага да плаща за скъпи материали.

4/ Панорамен стъклен покрив, добавен към гамата на Sandero при третото поколение.

5/ Пространство и комфорт. Тези две думи определят всяко поколение Sandero. В най-новия модел увеличаването на пространството за коленете с 40 мм предлага повече комфорт за пътниците на задните седалки.

6/ Универсален дизайн – как да се адаптираме към нуждите и условията на живот на клиентите в 44 държави, като вземем предвид националното законодателство, състоянието на пътищата и моделите на пътуване? В Dacia всичко се анализира в най-големи подробности. Така например 16-инчовите гуми остават непроменени за трите поколения, за да отговарят на изискванията на всички пазари, на които Dacia присъства.

7/ За да бъде в крак с времето, беше важно новото поколение на Sandero да предложи по-модерни дръжки на вратите, по-подходящи за новия дизайн. Персонализиран подход подсказва на нашите инженери най-доброто решение: модерен дизайн отвън с дръжки тип „хладилник“ и семпъл механизъм отвътре. Това поколение е и първото, при което антената е поставена в задната част на автомобила. 

8/ Практичност: малка кука е вградена в централната конзола за закачане на чанта или малки лични вещи. Находчиво!

9/ Опции, адаптирани към всички вкусове. Клиентите на Sandero не са едни и същи, но споделят едно и също желание: да притежават автомобил, който отговаря на техните основни нужди. С третото поколение Sandero предлага редица специални опции: електронна ръчна спирачка, панорамен стъклен покрив или специфична тапицерия и др.

10/ Универсални клиенти, горди с Dacia! Какво ще стане, ако най-амбициозното предизвикателство е да запазите клиентите си, да ги слушате, да въвеждате иновации и да продължите да завладявате пазара, без да променяте ДНК-то на вашите автомобили? Предизвикателство, с което нашите инженерни, дизайнерски и продуктови ръководители се справят успешно, тъй като клиентите на Sandero са много разнообразни, но имат най-малко едно общо нещо: Те се гордеят, че притежават Dacia! Данните говорят сами за себе си:

  • Във Франция 20% от купувачите на Sandero са на възраст под 44 години.
  • Средно купувачите на ново поколение Dacia Sandero са с три години по-млади от купувачите на по-ранно поколение. 
  • В Испания Sandero е първият придобит нов автомобил за почти един на 10 купувачи.
  • 64% от клиентите* купуват Sandero заради цената му, 22% заради дизайна и 18% заради лоялността към марката.
  • В Европа 44% от хората, които купуват новата версия на Dacia Sandero, я описват като стилна, в сравнение с 20% от тези, които са закупили по-ранната версия, когато се е появила на пазара.
  • 39% от купувачите на Sandero* живеят в селски район, 37% в малък град, 10% в среден/голям град и 10% в предградията.
  • Купувачите на Sandero* имат голям афинитет към живота на открито: 26% обичат разходките и планинските преходи, 13% обичат да четат, а 12% са запалени велосипедисти.

 


 * Във Франция, Германия, Италия, Испания и Обединеното кралство



За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева