2022-09-29 12:00История

Dacia: Цветовете и материалите, които въплъщават марката

„D“ и „C“, две букви, сплетени заедно и декорирани в бяло, сключват съюз в центъра на черна радиаторна решетка. Новото лого на Dacia - „Dacia Link“, разположено върху предната част на автомобилите, перфектно символизира посоката на марката по отношение на цветовете и материалите. Смели избори, които допълват „философските маркери“ на марката: значими и семпли, но търсещи приключения. Как е отразено това в настоящата гама на марката? Какво означава за бъдещите модели? Елен, водещият дизайнер, отговарящ за цветовете и материалите, ни разказва за процеса на взимане на решения и ни предоставя ексклузивен поглед върху някои все още невнедрени материали.

Автомобилите на Dacia събуждат мисълта за приключения, семейни пътешествия сред природата, свобода, забавление и сплотеност. Как става това? Те са проектирани да изразяват здравина, семплост, дълготрайност и простор - всичко това благодарение на смелостта в избора на материали и цветове, които сами по себе си са вдъхновени от природата.

Аз самата съм рибар и имам афинитет към природата. Това, което искам да постигна с моята работа, е тя да бъде в съзвучие с личния ми живот.

Елен, водещият дизайнер, отговарящ за цветовете и материалите в Dacia

 

ВИНАГИ В ТЪРСЕНЕ НА ЗНАЧИМОТО

В съответствие с потребностите на клиентите, Dacia подхожда към автомобилите по различен начин, като се стреми към по-интелигентно използване на ресурсите. Да бъдеш така прагматичен означава, че трябва да имаш смелостта да направиш определен избор, особено когато става въпрос за дизайна. В действителност отделът за цветовете и материалите е на първа линия. Начело на екипа, Елен може да каже следното: „За Dacia е от съществено значение да работи по възможно най-автентичния начин. Клиентът трябва да осъзнае, че сме работили по това да направим нашите дизайни семпли и стойностни. Избягването на капаните на модата в търсене на нови материали, които са по-екологични, е подход към творческия дизайн, който е чист, почти фундаментален.“

Ето защо Dacia проявява смелост. Представен миналия юни, новият цвят „Lichen Kaki“, нюанс на зелено, който напомня за мъх и земни тонове, стана първият така наречен „солиден“ цвят, който се отличава в гамата. Не само подчертава близостта на Dacia с природата и стихиите, но и изразява две от основните качества на марката: той е без слюда (метални люспи), като по този начин формулата на цвета е по-семпла и благодарение на „неметалическия“ му ефект замърсяването при употреба е по-малко видимо. „Липсата на металическо покритие в базовите бои създава усещане за солидност“, казва Елен и уточнява, че „подхожда много добре на солидния стил на Dacia“. Този тип боя скоро ще бъде разширена в гамата екстериорни цветове.

 

БЕЗ ПОВЕЧЕ ХРОМ И КОЖА: ДВА СМЕЛИ ИЗБОРА, НАПРАВЕНИ ДОБРОВОЛНО

За мнозина тези два материала от много време и все още са пряко свързани с автомобилите. Въпреки това, Dacia гледа на хрома и на кожата от животински произход като на неща от миналото. Време е да навлезем в нова ера и да намерим находчиво решение, което да ги замени. В търсене на алтернативи, процесът се ръководи от желанието за нещо по-дълготрайно с използване на по-екологосъобразни производствени процеси. „Опитахме се да използваме материали с възможно най-малък въглероден отпечатък – по време на производството и през целия им жизнен цикъл“, казва Елен.

По този начин, в допълнение към текстила, интериорът на бъдещите модели Dacia ще включва синтетична кожа. Приятна на допир, лесна за поддръжка и много устойчива, тя е перфектно адаптирана към духа на моделите Dacia, фокусирани върху семейството и изследването на откритите пространства. Елен е убедена: „Клиентите на Dacia включват хора, които имат афинитет към природата, които се нуждаят от автомобил, който не изисква много грижи при употреба. Синтетичната кожа им дава тази издръжливост.“

Що се отнася до хрома, той вече никъде не присъства в автомобилите Dacia, нито в интериора, нито в екстериора. Тази промяна е добра новина за клиентите и за планетата: Покритието на боята е по-екологосъобразно, тъй като е свързано с по-много по-малко CO2 емисии от хромираното, по-устойчиво е на надраскване и много по-трайно. В свят, в който по-голямата част от логата на автомобилите са хромирани, новата емблема „Dacia Link“ е боядисана в бяло. „Искахме логото да бъде много видимо“, казва Елен. „Бялото е перфектен цвят, тъй като се откроява на черната решетка, с която се отличават автомобилите Dacia.“

 

ЕЛАСТИЧНИ ТЪКАНИ ЗА ПО-ГОЛЯМА ДЪЛГОТРАЙНОСТ

Винаги с оглед на по-голямата дълготрайност, новите еластични тъкани ще направят дебюта си в автомобилите Dacia, като заместител на настоящите пластмасови покрития на арматурното табло. Този избор изолира звука по-добре и предлага меко усещане при докосване на тези обикновено твърди елементи. Нещо повече, за разлика от твърдите части, тъканите са устойчиви на надраскване и не скърцат. Според Елен това носи само позитиви на клиентите: „Еластичните материали като тези текстили създават по-уютна атмосфера, по-топъл интериор.“

Всички тези промени в цветовете и материалите, използвани в автомобилите Dacia, са част от неспирното търсене на истински значимото. Както Елен ни доверява „когато има връзка между екстериора и интериора по отношение на цветове и материали, чувствам, че сме успели в нашата задача.“

Автентичността на дизайна на Dacia, изборът на цветове и материали, служат както на клиентите, така и на околната среда. Стойностен дизайн, с който Елен може да се гордее.



За Dacia

Dacia е марка в портфолиото на Renault Group, представена в 44 държави, предимно в Европа и Средиземноморието. Родена в Румъния през 1968, марката е придобита от Renault Group и преродена с Logan през 2004. Dacia предлага най-доброто съотношение цена-качество на пазара. Възползвайки се от емблематичните си модели - Logan, Sandero, и Duster – марката жъне търговски успех на всички пазари, където е представена. Към днешна дата Dacia може да се похвали с над 7 милиона продадени автомобила и пазарно лидерство в България за последните 9 поредни години.


Контакти

Стефания Василева
ПР Мениджър
Стефания Василева

Свързано съдържание